tirsdag 30. desember 2008

Julenisser i badebukser

I aar fikk jeg og Henning en litt anderledes jul. Foerste jul sammen, foerste jul uten mamma, pappa og soesken. I Brasil skulle det vise seg aa bli en liten men ogsaa koselig julefeiring. Lite tradisjoner og dekorasjoner, men allikevel koselig!
Jeg og Henning valgte aa lage litt norsk jul tross i at vi var i utlandet. Vi lagde julekalender til hverandre, bakte pepperkaker, sang litt julesanger, lagde pepperkakehus, spiste groet, hadde julevaerksted hos en familie i menigheten (det ble suksess), ja, til og med monterte vi og pyntet juletre. Dette var en gledelig overraskelse for oss som var lite innstilt paa aa faa pynte tre i aar.
Lillejulaften saa jeg og min forlovede paa "Grevinnen og Hovmesteren" og natt til julaften fikk jeg overnatte i huset til Henning. Neste morgen satte vi oss godt til rette for aa kikke paa "Snikker Andersen og Julenissen" og "Tre noetter til Askepott". Inntil hadde vi julesokker, julegodt og peppernoetter aa spise paa. Vi aapnet pakker og spiste frokost sammen med familien. Det var saa koselig!
Det maa nevnes at julaften var den varmeste dagen vi har hatt hittil i Brasil. VARMT!
Middagen spiste vi hjemme hos meg, mens "julemiddagen" tok vi hos en annen familie senere paa kvelden. Der var vi en fin liten gjeng samlet og vi hadde det skikkelig koselig og spiste nydelig mat.
Jula ble veldig anderledes enn slik den er til vanlig, men den ble ogsaa veldig bra! Budskapet er (tro det eller ei) det samme her nede som der hjemme. Jesus ble foedt i en stall :D
(overskrifta kommer av alle de lettkledde julenissefigurene de har her nede)

Pepperkakebaking må til for å få en skikkelig jul, selv i Brasil ;p

Her har vi juleverksted hos en koselig familie og Henning lærer de å lage hjertekurver!

Her MONTERES juletreet

Pakker med herligheter sendt fra Norge!
Tusen tusen takk til alle dere som har sendt kort, pakker og noe godt aa tygge paa. Jeg ble hyperglad for alt sammen!

Henning og Hanne sjarmeres på nytt av Snikker Andersen, Tre Nøtter Til Askepott og Flåklypa (selvfølgelig med den legendariske julesokken)

Juletreet jeg fiksa for Henning (Henning pynta det da), med noen av årets pakker

Mitt pepperkakehus og Hennings pepperkakehus

Dette er noen av de vi feiret jul med i år. Herlige folk!

Fiken og Dadler :D

Maten er det ikke noe å si på i Brasil!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ser ut som dere har hatt en annerledes og bra julefeiring. En erfaring rikere.Ønsker Henning og deg et GODT NYTTÅR og takk for det vi har hatt sammen i 2008 fra LU/NJ